Noapte la munte – tablou de iarna

“Noapte la munte, noapte carpatina
Buzele tale au gust de rasina.
Pielea-ti miroase a flori si a fructe,
Noapte la munte, noapte la munte”.

Nu am fost niciodata pasionata de munte. Nici de iarna. Dar in weekendul asta am avut parte de amandoua, acompaniate (in gandurile mele) de melodia asta. Eu am auzit-o cantata intr-o sufragerie plina, intr-o varianta putin diferita. Am cantat-o, in sinea mea, de cateva ori de atunci, desi nu stiu decat refrenul. Cine stie de buze sarate sau de nopti cu stele, intelege. 🙂

Asa…revenind cu picioarele pe pamant…Vroiam sa va povestesc despre minunantul weekend prelungit petrecut in Mont Tremblant (despre care v-am mai povestit si alta data), pentru a sarbatori cei 29 de ani ai lui Stef. Nicioadata nu prea stiu cum sa abordez aventurile mai lungi de o zi – pentru ca nu vreau sa va plictisesc si, totusi, simt nevoia sa prezint fiecare detaliu. O sa fac un scurt rezumat cronologic, urmat de niste poze. Va spun de pe acum ca multe dintre ele sunt cu caprioare 🙂

Vineri dimineata ne-am trezit devreme si am luat micul dejun in masina. Eu am oroare de drumurile lungi (am facut 7 ore pe autostrada), dar gandul ca restul lumii e la munca m-a tinut pe linia de plutire. Dupa ce ne-am cazat (si am admirat in fuga semineul, precum si caprioara din comitetul de primire), am fugit la baile scandinave. Din pacate, nu am reusit sa fac poze. A fost o oaza de liniste si relaxare, un ritual cu piscine fierbinti si alint sub fulgi, sauna si imbaiat in apele raului aproape inghetat. Contraste si jocuri cu limitele propriului corp. Recomand! Dupa asta, a urmat cina la un restaurant frantuzesc. Am mancat pentru prima data in viata carne de bizon si m-am lins pe degete (la figurat) de cat de bun a fost. Si, bineinteles, un pahar de vin langa semineu. Caldura, prieteni si ganduri-zburand-libere. Paradis!

(Click pe imagini pentru a le vedea mai mari. Pentru dimensiunile originale, click “View full size…”)

Sambata am mancat cele mai bune clatite din viata mea, in localul lui “tanti” Catherine. Banane + caramel + inghetata = love. 🙂 Apoi, am facut o scurta plimbare prin village. Iar dupa-amiaza mi-am pus papucii de zapada si am coborat 6 km de pe munte, cu un mic popas pentru degustat bunatati cu branza si ciocolata. Cine a inventat fondue a fost un geniu! Pe intuneric, printre copacii inghetati si zapada plina de sclipici, ne-am reluat coborarea. Initial, mi-a fost putin teama sa fiu noaptea in padure. Cam ca intr-un film de groaza, asa. Dar, incet-incet, am inceput sa ma simt ca un pitic din Alba-ca-Zapada. Totul in jur sclipea sub lampas, iar eu imi imaginam ce-ar fi avut Eminescu de zis despre codru (ca tot fusese ziua lui vineri…). Oamenii vorbeau si radeau, mergand fiecare in ritmul lui si incercand sa nu se rostogoleasca din neatentie (cum a facut de cateva ori baiatul din fata mea – probabil mult prea plin cu fondue si vin). Iar eu ascultam (natura, vantul, amalgamul de trairi), incercand sa prind urma unei caprioare sau a unui iepuras. Si incercam sa nu ma pierd cu totul in gandurile mele. A fost foarte frumos! Chiar nu ma asteptam sa imi placa vreodata o activitate care presupune sport si iarna, dar… Pentru cine vrea sa mearga, detaliile turului sunt aici.

Duminica am avut parte de cea mai frumoasa surpriza a weekendului, cand o caprioara a mancat din palma mea. Sunt convinsa ca nu sunt prima turista care face asta, dar sentimentul a fost unic. O fiinta atat de firava si de retrasa a avut incredere sa se apropie. Si nu o sa uit prea curand boticul moale si respiratia calda. Sunt cea mai fericita fata de pe pamant. Chiar daca doar pentru un moment. Cine zice ca viata nu e facuta din momente?

Va pup!

3 thoughts on “Noapte la munte – tablou de iarna

  1. Pozele, imaginile si … comentariile sunt minunate. Mihai, Stef, Alexandra si Horia fac parte din aceste minunate momente. Felicitări!

Leave a Reply

