100 de zile de fericire – ultima parte

Am reusit sa ajung la 100. Concluzia e ca zilele mele fericite arata ca o comedie romantica, cu ceva insertii de filosofie si aspiratii inalte. O poveste despre privilegii si binecuvantari mai multe decat merit. Zilele mele cele mai fericite sunt cu oameni, cu dragoste, cu rasete. In special, rasete. Si saruturi. Zilele mele cele mai fericite sunt zilele in care am invatat despre mine, in care am controlat timpul si spatiul. Zilele in care am impartit si impartasit ceva intim si real, fie doar pentru o secunda. Sunt zilele in care am visat, am fiert, am “magicizat”. Ma rog sa mai fie (macar) inca 100, pline.

___________________________________________________________________________________________

52. O zi anume din decembrie 2007, in Poiana Brasov. Inconjurata de toata dragostea si prietenia, in rasete si tipete. O zi petrecuta la sanius, cu mic (Andrei avea 7 ani, daca am calculat bine) si cu mare (tata, tanti Nuti si nea’ Olimpiu, Costel, Robi, A., sora-mea). Erau magice Craciunurile noastre petrecute in Poiana, iar ziua asta anume a fost ziua cand zapada s-a cuibarit in inima mea. Care pana atunci iubise doar vara.

53. Demult, tare demult. Nu mai stiu cati ani aveam, dar eram inca in scoala primara. La Rogojeni. Ziua cand am inregistrat un remake dupa Scoala Vedetelor, impreuna cu Oana si Codrut. Va recomand sa sariti direct la minutul 12.30 din video asta. 🙂 Inca mai am inregistrarile pe undeva si nu pot sa vad flori la ferestre fara sa incep sa cant.

54. Din exact aceeasi categorie ca numarul 53 – ziua cand tata si-a lasat camera video pe mana noastra (din nou, vremuri imemoriale cand camera video era un obiect super-pretios. Telefoanele mobile inca aveau antena pe vremea aia. Si ecran monocrom. Fara camera…). Am inregistrat videoclipuri, reclame si stiri. Andreea Esca e pui pe langa mine si sora-mea.

55. Priviri furise. Un secret in mijlocul multimii. Padure nebuna si sange clocotind. Uneori, e mai frumos sa doresti decat sa ai.

56. Petrecerea de ziua mea cand Deli a invitat 2 baieti dinafara micului nostru grup. Cred ca ii chema Marian si Razvan, dar nu-mi amintesc. Stiu sigur ca unul dintre ei o placea pe ea si, poate, celalalt ma placea pe mine (oare?).  Nu stiu cum de mama a fost de acord cu asta. Nici a cui a fost ideea. Cert e ca am dansat Cotton Eye Joe de aproape am daramat mobila si m-am simtit tare speciala in ziua aia.

57. Dupa-amiaza ploioasa de vara, cand l-am descoperit. Deschis, autentic, fara patima. Doi prieteni spunandu-si povesti. In Brasovul care alerga de furtuna, intr-o cafenea cu doar 2 mese. Si o cortina care se ridica, incet, dezvaluindu-mi un om cum nu mai e altul.

58. Zilele cand timpul capata alte dimensiuni si-mi cadea in palma, sa-l opresc si sa-l transform dupa plac. Pe ringul de dans de la Forever young, fredonand “Time of my life” si stiind ca sunt stapana lumii. A lumii care conteaza.

59. Ziua de dupa operatia de apendicita, cand m-au vizitat toti prietenii si toate rudele.  Ocazie rara cand ti se arata cat esti de iubit. Am fost internata in spital aproximativ 36 de ore (asta incluzand operatia si orele cat am fost sedata); nici nu stiu cand au avut timp sa afle si sa se mobilizeze. Si acum visez la compotul de visine adus de Corina, pe care asistentele nu mi-au dat voie sa il beau pentru ca erau convinse ca are aspirina sau conservanti.

60. Concertul Coldplay – 21 august 2017. 100% magie si dragostea mea nemarginita pentru Chris Martin. Am avut pupilele dilatate continuu. Am tipat si cantat continuu. Mi-am spus “sunt cea mai fericita fata din lume” continuu.

61. O petrecere a parintilor mei, cand eram inca copil. Poate 6-7 ani. Adultii intr-o camera, copii in cealalta. Pana la un punct, cel putin. Dupa care se deschideau toate usile si muzica incepea sa curga prin apartament. Oamenii faceau trenuletul. Se fuma peste tot. Adi, finul nostru (cred ca avea atunci undeva la 35 de ani, barbat frumos), ne invita la dans (pe mine, pe sora-mea si pe Deli) si ne saruta mana la final. Iar noi ne duceam la baie dupa fiecare dans si ne spalam pe maini aproape obsesiv, sa mirosim frumos.

62. Vacanta de vara – Rogojeni. Anii ’90 timpurii. Campionat de pescuit cu toata familia si prietenii de concediu (Roxi si Cata). Zbarnaia pluta si tin minte ca am prins peste dupa peste dupa peste. Memoria mea spune ca eu am castigat concursul, desi nu sunt dovezi prin nicio fotografie. Foarte foarte distractiv; probabil se auzeau rasetele noastre la distanta de 2 sate.

63. Cand Stef si Mihai erau in concediu in Cuba si au facut efortul sa intre pe blogul meu. Friendship level=expert. (pe bune, internetul in Caraibe e pe bani, merge greu si de obicei mai mult injuri decat navighezi.) Am si acum screen shot cu statisticile din ziua aia de pe blog. 🙂

64. Cand am urcat pe Tampa cu Sorin. Cel mai bun prieten al meu si, probabil, singurul barbat care m-a iubit vreodata exact asa cum sunt (nu cum si-ar fi dorit sa fiu, cum ar fi crezut ca sunt sau cum cum ar fi vrut sa ma schimbe).

65. Ziua cand am zburat cu elicopterul. Am povestit aici.

66. Ziua mea de nastere petrecuta printre pui de buldog.

 

67. Spa la Sibiu, de ziua mea. Daca n-ati fost niciodata la masaj de cuplu, va recomand. Cu atat mai mult cu cat chiloteii din hartie pe care trebuie sa ii imbraci constituie sursa de rasete si dupa ani intregi. Eu rad si acum, scriind asta. Cum radeam in vremurile bune, cu A.

68. Oricare dintre zilele cand predam engleza si copiii sareau pe mine de cum intram pe usa, de aproape ma doborau cu imbratisari. Am fost, odata, o Zana.

69. Zilele cand ne jucam “de’a pitulusu'” cu Robi, Deli si mamaia lor. O batranica tare simpatica, ce ne mangaia pe spate cand puneam ochii si ne ajuta sa numaram. Un suflet de copil in invelis de bunica.

70. Acea zi, la tabara de vara, cand am pus in scena “Hamlet” (eu am fost Ofelia, cum altfel). Dupa care am mancat inghetata si am facut sute de poze cu Simona si Corina. Intr-o autenticitate deplina si fara griji.

71. Oricare dintre zilele de vara (din nou, la Rogojeni) cand ne jucam de-a gimnastica impreuna cu Oana. Improvizasem toate aparatele (paralele, barna, sol) prin curte si organizam campionate mondiale. Vara-mea, care probabil era prea mare sa se mai schimonoseasca si sa isi juleasca genunchii, era juriul. Eu si sora-mea eram participantele. Stiam toate numele importante ale momentului si jucam, fiecare, mai multe roluri. Eu eram Lavinia Milosevici, sora-mea Simona Amanar. Plus cate o rusoaica, chinezoaica si americanca (pentru ca astea erau marile noastre rivale pe vremea aia) care mai avea cate un accident in timpul reprezentatiei si pierdea la mustata. Numai romancele castigau. Pe Svetlana Horkina o uram cu pasiune si nu cred ca am clasat-o vreodata pe podium. 🙂

72. O petrecere cu basketbalisti blonzi.

73. Concursul Jack and Jill de la finalul cursului de salsa, in 2010. N-am castigat premii, dar am castigat prieteni.

74. Cand am iesit prima data in oras cu prietenii lui A., la pizza. Aveam aproape 18 ani si paseam cu incredere intr-o lume in care eu eram influenta pozitiva.

75. Ziua cand am fost cu Darius la zoo. Darius este fiul unul coleg (de pe vremea cand lucram la Centru), de care aveam grija timp de cateva ore in fiecare zi. Primul copil pe care l-am iubit ca pe al meu. Primul copil pe care l-am hranit, pus pe olita si invatat cantece. Ii spuneam povesti sa il adorm, la pranz. Ne jucam impreuna cu papusi, creioane colorate si masini de politie. Intindea bratele spre mine si ma topeam. Ca si cand ar fi fost al meu. Cred ca avea 2 ani cand l-am dus la zoo. A fost fascinat de lupi (pentru ca ii place Scufita Rosie) si de maimute, pe care le-am admirat pret de o punga de pufuleti (nu, n-am hranit animalele). A povestit despre ziua aia cateva luni bune. Si eu la fel.

76. O secunda exclusiva si irepetabila, cand buzele lui s-au sudat cu pielea mea de vara. Intr-o mare de oameni si intr-o taina absoluta. Fara complicatii. Fara promisiuni.

77. Seara cand eu si Sorin am dansat ca nebunii, in Ground Zero. Inconjurati de hipsteri-adolescenti. Probabil singurii nefumati din tot clubul. Anonimi. Fericiti.

78. Ziua cand am zburat cu parapanta.

79. Cand Rulmentul Brasov a castigat finala la handbal si am fost in sala. Cred ca rivala era CSM Constanta…

80. Ziua cand am aflat ca am intrat la liceul dorit (am dat examen si eram 5 pe un loc).

81. Ziua cand mamaia l-a cunoscut pe A. Singura data. Ultima data. Interactiunea dintre o bunica si iubitul nepoatei e cel putin interesanta. Delicioasa, chiar.

82. Ziua cand am primit pentru prima data flori prin curier.

83. Ziua cand am gatit pentru prima data impreuna cu cineva. Cu reteta in fata si ingrediente secrete la discretie.

84. O zi de noiembrie, la Baile Felix. Intr-o piscina cu apa termala, cu fulgi de zapada impletindu-mi coronite in par.

85. Ziua cand mi-am cumparat primul sutien. 14 ani.

86. Prima data cand am fost la teatru. Cu scoala, cred ca eram in clasa I. “Spada franta” se numea spectacolul.

87. Ziua cand am vazut “Romeo si Julieta” la cinema, cu Oana si Codrut. Varianta cu Leonardo di Caprio, mult prea avantgardista pentru varsta mea si a lu’ sora-mea. Fericirea nu cred ca a avut de a face cu filmul, mai degraba cu anturajul. Mi-a ramas intiparita ca o zi foarte fericita, fara un detaliu anume.

88. O zi de iarna cand am patinat pe lacul inghetat, cu Robi si Deli. Parintii nostri stateau inghesuiti in jurul unui thermos cu vin fiert, dardaind. Cu cate un ochi la noi, din cand in cand. Iar noi eram liberi si inocenti. Prinsi in clipa prezenta. Lant uman pe patine.

89. Ziua de Craciun cand am jucat jocuri pe televizor cu mama si tata. In pijamale si cocotati in pat. Daca mai tineti minte jocul ala cu vanatorul, de pe casetele galbene. Pobabil prima data cand a trebuit sa ne “batem” cu tata pentru vreo jucarie. A trebuit sa facem lista de reguli si progam pentru fiecare jucator. Nebunie!

90. Ziua cand mi-am luat permisul de conducere si am condus pentru prima data singura in masina. Seara, pe ploaie. Pana la Kaufland si inapoi, cu oroare de sensuri giratorii. M-am intors acasa transpirata si transformata. Cu realizarea ca pot face tot ce vreau. Cu ideea ca incapatanarea mostenita de la tata e un mare atu.

91. Oricare dintre zilele cand un beep pe mobil insemna “te iubesc”. Mai da cineva beep in zilele noastre? Se intampla in liceu, in pre-istorie. Cand si dinozaurii dadeau beep.

92. O zi ploiasa, la Rogojeni. Ascultand Lionel Richie. Cand mi-am dat seama ca eu si sora-mea avem lucruri in comun, pentru prima data.

93. O zi de toamna, la Baile Tusnad. Cu frunze ruginite si mainile in manusi. La un inceput de mai-mult-decat-prietenie.

94. Cina in gradina la Palatul Bruckental, printre pomii infloriti.

95. Ziua cand am fost in aceeasi incapere cu Xavier Dolan. Barbatul asta e dragoste. Inspiratie. Vibratie.

96. Ziua cand ne-am dus la cumparaturi la Selgros, impreuna cu niste prieteni. Si dupa cateva ore era in drum spre mare. Spontaneitate + mare = love.

97. Seara din 2003, august, in Insula Mare a Brailei, cand am dezbatut sensul vieti cu Andreea si Cata. Eram indragostita si curioasa. Mi-era dor sa stiu, sa simt, sa exprim. Treceam un prag important, iar discutiile din seara aia au fost ca un ritual de transformare. La lumina lunii, in fosnetul vantului,  cu oameni pe care ii admiram.

98. Ninsoare in Roma. Prima din ultimii 50 de ani. Panica si haos in jur. O zi de calm in mijlocul unei furtuni interioare. A. incerca sa ma ierte. Eu incercam sa ma agat de el ca de o ancora, sa nu ma pierd intr-un intuneric sfasietor. Urma sa aflu mai tarziu ca am esuat amandoi, dar in acea zi de pace ne-am privit in ochi cu dragoste. Si ochii lui n-au fost niciodata mai albastri.

99. Ziua lui Mihai – august 2015 – foc de tabara si bezele (marshmallows) topite, prieteni dragi-dragi si un cer instelat deasupra noastra. Am cam inghetat in cort, in noaptea aia, dar cu burta plina de bezele si cidru e cam greu sa  nu fii fericit.

100. O zi de vara, la Amara, in primul concediu al meu cu A. Cand am cunoscut-o eu pe bunica lui. O tanti maruntica, cu nume rupt din povestile lui Creanga si ochi blanzi. Am facut baie in lac si mi l-am imaginat copil. In Rogojeniul lui, cu inocenta lui si parul lui galben. Si l-am iubit si mai mult.

Leave a Reply

